06 septembrie 2016

Zâne, tărâmuri magice și Al doilea Război Mondial

Recenzie de carte

„Fabuloasa poveste a lui Joshua Perle” -- Timothée de Fombelle


Titlu: Fabuloasa poveste a lui Joshua Perle 
Autor: Timothée de Fombelle
Apariție: mai 2016
Nr. pagini: 272
Tip copertă: cartonată
Editura: Young Art










Descriere:

Prințul moștenitor al unui tărâm populat de zâne și duhuri  ajunge să fie captiv în lumea noastră. O familie de evrei cofetari din Paris îl ia sub acoperișul ei pe tânărul apărut de nicăieri în timpul unei furtuni teribile. Joshua nu-și dorește decât să se întoarcă acasă pentru a fi împreună cu iubirea vieții sale, dar istoria zbuciumată a lumii în care a fost exilat are alte planuri pentru el. Când și când, diverse obiecte de pe tărâmul celălalt se strecoară cine știe cum până în realitatea aceasta, făcându-l pe Joshua să-i fie mai tare dor de casă. Îi va ajunge oare o viață întreagă să găsească drumul înapoi? Aceasta este adevărata și fabuloasa poveste a lui Joshua Perle.


Părere:

Căutam de multă-multă vreme o carte care să mă țină așa, serios, să o dau gata în o zi, două, și care să aibă o poveste și o scriitură super bună.
Ei bine, cartea asta a fost exact ceea ce aveam eu nevoie și mă bucur extrem de mult că descoperit-o și am și citit-o. Inițial, nu era plănuit pentru luna asta să o citesc, nici nu știam de existența ei, am dat de ea din întâmplare, noroc de o prietenă.

Despre acțiune nu vă pot spune foarte multe fără să vă dau spoilere, cred că descrierea este îndeajuns de clară.
Deși am citit-o atât de rapid, nu are o scriitură chiar ușoară, ci, dimpotrivă, destul de încâlcită, cu o mulțime de alternări de planuri narative aflate la lumi și ani distanță. 

Are acel farmec, acel ceva care te face să nu poți lăsa cartea din mână, suspansul nu lipsește deloc, este prezent în fiecare capitol. 
Cred că povestea asta „fabuloasă” este cea mai reușită altenare între o lume fantastică, de basm, și lumea reală. O lume reală a celui de-Al doilea Război Mondial. Îmi plac foarte mult atât poveștile fantastice, cât și cele care au legătură cu evreii și istoria acestora, așa că povestea asta a fost pur și  simplu perfectă! 

Deși povestea se învârte în jurul lui Joshua, așa cum spune și titlul, mai sunt prezentate, mai pe scurt sau mai detaliat, și poveștile personajelor secundare, care au un rol foarte important în atingerea scopului final.

Mi-a plăcut foarte mult că nu a fost deloc previzibilă, ci a avut chiar destule răsturnări de situație care mi-au dat toate ideile despre continuare peste cap, iar finalul s-a lăsat așteptat până în ultimile pagini ale cărții, mărind suspansul foarte mult. La un moment dat începusem să mă tem ca nu cumva să mă lase cu finalul, așa, în aer.

Fragmente și citate:

Fericirea este dansul acesta în care ne apropiem și ne îndepărtăm, fără să ne pierdem unii de alții. Uneori, înseamnă și multe lacrimi, când e vorba de despărțiri de lungă durată, dar numai dacă acestea sunt urmate de o regăsire.





Cam atât a fost. O lectură genială, ce conține de toate. O recomand cu căldură! Sper să fac rost cât de curând și de alte cărți de la acest autor, chiar dacă voi fi nevoit să învăț cum trebuie franceza pentru a le citi. Merită!


Notă:

4 comentarii:

  1. Frumoasă recenzia, prima dată când aud despre această carte :)) nu cred că o să citesc genul acesta, nu de la Young Art...nu prea sunt pe placul meu cărțile lor.
    O mică avertizare, crezi că ai putea pune scrisul puțin mai măricel? Este îngrozitor de micuț.

    Arată super drăguț blog-ul, mai ai nevoie de câte ceva, dar pentru început arată foarte bine!

    Succes ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sfaturi! Ar trebui sa incerci, oricum!

      Ștergere
  2. Omg, omg, am mai văzut cartea asta, dar nici nu m-aș fi gândit că e vorba despre cel de-al doilea război mondial în ea. Super tare, clar o pun pe wish list, mai ales că iubesc cărțile de la YoungArt! :D

    Mulțumim pentru recenziee, o zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E super, te asigur!
      Eu mulțumesc că ai trecut pe aici! :D

      Ștergere